Marketing w Niemczech – 10 sposobów
Ponad 80-milionowe Niemcy to kraj, w którym warto prowadzić biznes. Tamtejszy rynek gwarantuje dostęp do ogromnej grupy potencjalnych klientów, a także niezwykle korzystne zasady podatkowe.
Wszystko to sprawia, że rozszerzenie lub przeniesienie swojej działalności do naszych zachodnich sąsiadów okaże się po prostu opłacalne. Oczywiście nic nie przyjdzie samo, dlatego konieczne będzie przeprowadzenie odpowiednich działań marketingowych.
Te natomiast warto skupić wokół możliwości, jakie daje nam Internet. Jak wskazują różnego rodzaju badania, prawie 90% ludności niemieckiej korzysta z sieci. Spora ich część wykorzystuje ją podczas wyszukiwania rozmaitych usług, a także do realizacji zakupów (niemiecki rynek e-commerce jest wart około 70 miliardów euro). Trzeba więc śmiało stwierdzić, że to właśnie Internet powinien stać się dla nas narzędziem numer jeden podczas procesu reklamowania własnej działalności.
Jak jednak się do tego zabrać? Poniżej przedstawiamy 10 sposobów, które pozwolą Wam osiągnąć sukces i trafić do odpowiedniej grupy nowych klientów.
-
Stworzenie strony firmowej w języku niemieckim
Wydaje się być to błaha kwestia, jednak ma ona ogromny wpływ nie tylko na odbiór naszej działalności w omawianym kraju, ale również na pozycję w wynikach wyszukiwania w Google.de.
Warto podkreślić, że nigdy nie wejdziemy w sposób pełny na niemiecki rynek, jeśli taka strona nie zostanie utworzona. Dzięki niej możemy liczyć również na większe zainteresowanie oferowanymi usługami. Niemiecka wersja witryny jest również konieczna w przypadku prowadzenia sklepu internetowego.
-
Obecność w katalogach i porównywarkach cen
Podobnie jak w naszym kraju, naprawdę warto zaznaczyć swoją obecność w różnego rodzaju sieciowych katalogach, takich jak chociażby Gelbe Seiten.
To samo tyczy się porównywarek. Tego typu narzędzia bardzo często służą klientom podczas wyboru oferty działających na rynku sklepów. Obecność w nich będzie również dla nas okazją, by obserwować konkurencję i reagować na ewentualne zmiany cen. Na jakie porównywarki cen warto zwrócić uwagę? Wspomnieć można między innymi o Billiger.de i Guenstiger.de.
-
Pozycjonowanie SEO
Metoda najważniejsza, ponieważ to właśnie wyniki organiczne w największej mierze decydują o wzroście ruchu na naszej stronie. Dojdziemy do tego poprzez odpowiednie zoptymalizowanie strony firmowej, wypełnienie jej przygotowanymi frazami kluczowymi, a także poprzez działanie na innych portalach.
-
Link building
Ma znaczenie w każdym kraju, Niemcy nie są pod tym względem żadnym wyjątkiem. Mowa tu oczywiście o pozyskiwaniu linków zewnętrznych, które będą odsyłały do witryny docelowej. Warto publikować je między innymi na prowadzonych przez nas serwisach zapleczowych, ale również na rozmaitych portalach branżowych i społecznościowych.
-
Google Moja Firma
Na rynku niemieckim spore znaczenie ma pozycjonowanie lokalne, kierowane do tych grup potencjalnych klientów, które znajdują się najbliżej nas. Są oni bowiem w stanie dotrzeć do prowadzonego punktu stacjonarnego (jeśli oczywiście takowy w ogóle istnieje).
Żeby wspomniani klienci mogli nas odnaleźć, koniecznie musimy stworzyć własną wizytówkę internetową, w której podamy wszystkie najważniejsze dane adresowe, a także inne istotne informacje. Wszystko to tworzymy przy użyciu narzędzia Google Moja Firma.
-
Portale społecznościowe
Tak zwany Social Media Marketing pełni szczególną rolę w komunikacji marketingowej. Polega on na wykorzystaniu portali społecznościowych w celu dotarcia do określonej grupy odbiorców, a następnie podtrzymania utworzonych relacji. W Niemczech szczególną popularnością cieszy się oczywiście Facebook. Warto stworzyć konto firmowe także na Twitterze oraz Instagramie.
-
Reklama PPC
Mowa o kampaniach „płaconych za kliknięcie”, a więc wszelkiego rodzaju linkach sponsorowanych, które pojawiają się między innymi w wynikach wyszukiwania Google. Płacimy wyłącznie za kliknięcia, a więc za rzeczywiste efekty naszych działań. W ramach reklamy PPC, warto skorzystać z narzędzia Google AdWords.
-
E-mail marketing
Można powiedzieć, iż jest to już tradycyjna forma marketingu internetowego. Polega ona na utworzeniu listy mailingowej i wysyłaniu do potencjalnych klientów informacji ofertowych, a także na tworzeniu newsletterów.
-
Content marketing
Obecnie jest to jedna z podstawowych form docierania do klientów internetowych. W ramach marketingu treści, przygotowywane są różnego rodzaju teksty, filmy i grafiki związane z konkretną branżą. Ich przekaz nie jest czysto reklamowy – treści mają bowiem dostarczyć wiele ciekawych i przydatnych informacji, które zainteresują odbiorcę, a także postawią nas w pozycji eksperta.
-
Google Shopping
Jak sama nazwa wskazuje, jest to narzędzie kierowane do sklepów. Jest to rodzaj reklamy PPC, w ramach której w wynikach wyszukiwania możemy promować poszczególne produkty znajdujące się w naszej ofercie.