Ile kosztuje pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Niemczech?
Niemcy to ogromny rynek zbytu. Mają tego świadomość polscy przedsiębiorcy, którzy coraz chętniej kierują swoją ofertę także do naszych sąsiadów zza Odry. By jednak rozszerzenie działalności internetowej było możliwe, należy przeanalizować wiążące się z tym wydatki. Ile więc kosztuje pozycjonowanie strony internetowej lub e-sklepu w Niemczech?
Kiedy warto zdecydować się na pozycjonowanie strony internetowej w Niemczech?
Pozycjonowanie strony internetowej lub e-sklepu w Niemczech to bardzo dobre rozwiązanie dla przedsiębiorstw, które chcą rozszerzyć grono odbiorców swojej oferty o naszych zachodnich sąsiadów i otworzyć się na niemiecki rynek.
Warto przy pamiętać, że samo pozycjonowanie nie wystarczy, by wypromować sprzedawane produkty lub świadczone usługi w Niemczech. Potrzebujemy kompleksowej strategii, obejmującej także reklamę w niemieckich Social Mediach, prowadzenie reklamy w AdWords oraz marketing szeptany. W ten sposób łatwiej nam będzie osiągnąć zamierzone rezultaty.
Pozycjonowanie strony internetowej lub e-sklepu w Niemczech – ile trzeba zapłacić?
Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej lub e-sklepu w Niemczech. Wiele zależy od budowy serwisu oraz tego, jakie słowa kluczowe wybierzemy. Pozycjonowanie witryny na bardzo konkurencyjne frazy może sięgać nawet kilku tysięcy złotych miesięcznie. Jeżeli prowadzimy niszowy biznes i wykorzystujemy przede wszystkim rzadziej wybierane słowa kluczowe, koszt pozycjonowania serwisu będzie odpowiednio niższy.
By zredukować wydatki wiążące się z tym sposobem promowania strony internetowej lub e-sklepu, możemy zdecydować się na łatwiejsze do wypozycjonowania frazy longtail (z tzw. długiego ogona). W ich przypadku osiągnięcie założonych rezultatów wymaga mniejszego nakładu pracy, dzięki czemu są po prostu tańsze.
Ich kolejnym atutem jest lepsza konwersja. Dzięki szczegółowości frazy użytkownik trafia z konkretną potrzebą na odpowiednio przygotowaną zakładkę, co zwiększa prawdopodobieństwo zakupu produktu lub skorzystania ze świadczonych usług. A musimy pamiętać, że język niemiecki daje jego użytkownikowi możliwość bardzo precyzyjnego komunikowania wyszukiwarce Google.de, czego konkretnie potrzebuje. Warto to więc wykorzystać.
To, jak kosztowne będzie pozycjonowanie strony internetowej lub e-sklepu w Niemczech, zależy również od tego, czy wybierzemy podmiot funkcjonujący na rynku niemieckim czy też polskim. Przeciętny koszt kampanii SEO prowadzonej przez niemiecką firmę dla średniego serwisu waha się między 800 a 1000 euro. W Polsce usługa ta jest tańsza.
Jak wybrać firmę pozycjonującą, która sprawdzi się na niemieckim rynku?
Zanim zdecydujemy się na nawiązanie współpracy z podmiotem zajmującym się pozycjonowaniem stron internetowych i e-sklepów w Niemczech, dokładnie sprawdźmy jego doświadczenie w tym zakresie. Nie tylko zawierzmy dostępnym w sieci opiniom, ale również poprośmy o przykłady realizacji. Dobrze przyjrzyjmy się również zakresowi świadczonych przez dany podmiot usług. Najogólniej mówiąc, powinien on zajmować się:
- analizą branży wraz z wyborem optymalnych słów kluczowych,
- przedstawieniem oferty wraz z dokładną wyceną,
- optymalizacją strony internetowej lub e-sklepu pod kątem użyteczności serwisu i jego budowy, zgodnie z wytycznymi Google.de,
- prowadzeniem działań z zakresu pozycjonowania,
- analizą efektów, dzięki której będziemy wiedzieć, czy wdrażane działania przynoszą efekty oraz jakie jest tempo zmian.
Oprócz portfolia i zakresu świadczonych usług, ważna jest także znajomość języka niemieckiego. By się o niej przekonać, warto poprosić o certyfikaty ją poświadczające. Poprawność językowa to bowiem bardzo ważna kwestia – nie tylko dla robotów Google, ale również niemieckich użytkowników Internetu. Jeżeli jej nie zachowamy, podjęte działania marketingowe mogą zakończyć się fiaskiem, zwłaszcza że Niemcy bardzo cenią sobie klarowność przekazu. Precyzyjność komunikatów musi być zatem zachowana, jeśli chcemy zdobyć ich uznanie.
Zwróćmy również uwagę na to, jaki model rozliczeń proponuje podmiot, któremu zamierzamy powierzyć naszą stronę internetową lub e-sklep. Chociaż pozycjonowanie za efekt to kusząca perspektywa, może być próbą wyłudzenia, zwłaszcza jeśli umowa zawierana jest na okres kilkunastu miesięcy, a jej wcześniejsze zerwanie wiąże się z wysoką karą. Wówczas może się okazać, że w praktyce będziemy płacić za brak efektów. Z uwagi bowiem na niekorzystne zapisy zakończenie współpracy nie będzie opłacalne.